چکیده :

یکی از مهمترین بخش های یک تجارت بازاریابی است و موفقیت در آن می¬تواند تمامی جنبه های مختلف یک کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد. چون بدون تبلیغات قطعا مشتریان شناختی نسبت به محصولات و خدمات پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین در هر صنعتی هر کالا یا خدمتی نیاز به بازاریابی پیدا می¬کند. تبلیغات پنهان یا نامحسوس در بازاریابی بانک ها، روشي است كه در آن مخاطبان وسيعي در اختيار بوده و بدون آنكه خود بخواهند و يا بدانند، تشويق به استفاده ازخدمات یک بانک و سرمایه گذاری در آن بانک مي¬شوند؛ موضوع این پژوهش بررسی چالش های پیش روی بانک های خصوصی در بکار گیری شیوه تبلیغیات شفاهی و پنهان و تاثیر آن بر مزیت رقابتی در این بانک ها می¬باشد. هدف از این مقاله عبارت است از بررسی مفهوم تبلیغات شفاهی و پنهان، مزایا و معایب تبلیغات پنهان، میزان تاثیر این نوع از تبلیغات بر پایدار سازی مزیت رقابتی در بانک ها و در نهایت ارائه پیشنهاد های کاربردی با استفاده از نتایج پژوهش می¬باشد.روش پژوهش توصیفی- پیمایشی می¬باشد. جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه¬ای (با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی) و توزیع پرسشنامه انجام گرفته است؛ نمونه گیری به روش تصادفی ساده و پاسخ دهندگان به سوالات مشتریان بانک صادرات شهر کرمانشاه می¬باشند. یافته های این پژوهش نشان می¬دهند که رابطه مثبت و معنا داری بین تبلیغات پنهان و مزیت رقابتی در بانک های خصوصی وجود دارد.

کلید واژگان :

تبلیغات پنهان، تبلیغات شفاهی، بازاریابی، مزیت رقابتی پایدار، نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک