چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تأثیر گذار بر موفقیت شرکت های خدمات مشاوره ای در ارائه خدمات ترویجی از دیدگاه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان می باشد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است، جامعه آماری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان 140N= می باشد. و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 100S= نفر انتخاب گردید. روش تحقیق پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است . تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار 16SPSS صورت گرفت که در سطح آمار استنباطی از آزمون مقایسه میانگین Tو F و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. براساس نتایج حاصل از مقایسه میانگین بین متغیر مستقل جنسیت و متغیرهای وابسته آموزشی- ترویجی، فرهنگی- اجتماعی، شخصیتی- حرفه ای، اقتصادی، مدیریتی با اطمینان 99/0 درصد رابطه معناداری وجود دارد. همچنین براساس نتایج حاصل از تحلیل واریانس نیز بین متغیر مستقل وضعیت استخدامی و متغیر وابسته اقتصادی با اطمینان 95/0 رابطه معناداری وجود دارد. در حالی که بین متغیرمستقل میزان تحصیلات و متغیرهای وابسته آموزشی- ترویجی، فرهنگی- اجتماعی، شخصیتی- حرفه ای، اقتصادی، مدیریتی هیچ رابطه ای وجود ندارد. از طرف دیگر براساس نتایج حاصل از همبستگی پیرسون بین متغیر سن و عوامل اقتصادی با اطمینان 95/0 درصد رابطه وجود دارد. در حالی که بین سن و متغیرهای آموزشی- ترویجی، فرهنگی- اجتماعی، شخصیتی- حرفه ای، اقتصادی، مدیریتی هیچ رابطه ای وجود ندارد. بنابراین برای موفقیت شرکت های خدمات مشاوره ای پیشنهاد می شود که دولت شرکت های خدمات مشاوره ای را از نظر اقتصادی حمایت کند و به این شرکت ها یکسری تسهیلات و بودجه اختصاص داده شود.

کلید واژگان :

کارشناسان، خدمات مشاوره ای، شهرستان زاهدان، موفقیت شرکت ها، عوامل تأثیر گذار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک