چکیده :

امروزه مطالعات گسترده ای در سراسر جهان در ارتباط با رفتار مصرف کنندگان صورت پذیرفته است،اما وجود دارند کشورهایی که هنوز از لحاظ رفتاری برای بازاریابان ناشناخته مانده اند. ایران یکی از این کشورهاست که می تواند برای بازاریابان بین المللی جذاب باشد. هدف از این پژوهش مقایسه رفتار مصرف کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه (با رویکرد فرهنگی) میباشد. روش تحقیق پیمایشی- توصیفی بود . ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه می باشد.جامعه آماری این پژوهش را مصرف کنندگان ایرانی و فرانسوی تشکیل می دادند. جهت انتخاب اعضاء نمونه از روش نمونه گيري غیر احتمالی- در دسترس استفاده شده است. در مجموع 384 نفر از ایران و 273 نفر از فرانسه در این پژوهش شرکت کردند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و t دو جامعه مستقل تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین دو کشور از لحاظ نفوذ گروههای مرجع، خرید با ریسک کمتر، تنوع طلبی، لذت ازچانه زنی ، مصرف بر اساس طبقه اجتماعی تفاوت وجود دارد. و از لحاظ راحت طلبی در دو کشور تفاوتی مشاهده نشد.

کلید واژگان :

رفتار مصرف کنندگان، جمهوری اسلامی ایران، فرانسه



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک