چکیده :

امروزه با تشدید فضای رقابتی و تلاش سازمان ها در کسب جایگاه والاتر، ضرورت تدوین مدل های جدید تغییر و تحول سازمانی به منظور به کارگیری استراتژی های رقابتی را بیش از پیش محسوس نموده است. درهمین راستا، در دو دهه اخیر، عملکرد سازمانی به یکی از موضوعات مورد توجه و جذاب تبدیل شده و این تمایل هم در زمینه های تحقیقاتی و هم در زمینه های کاربردی به بروز نوآوری های بسیاری منجر شده است. اما یکی از نکات مهمی که در بحث مدیریت تغییر در سازمان های مختلف مطرح و به یک دغدغه تبدیل شده اینست که مدیران نمی دانند تغییرات اساسی را از کجای سازمان می بایست شروع نمایند. هم چنین بحث مقاومت های سازمانی و نبود آمادگی برای تغییر نیز دغدغه ی دیگری را ایجاد نموده است. ازاین رو درپژوهش حاضر، ابتدا عوامل موثربرارتقای عملکردسازمانی در اداره کل استان یزد سازمان تامین اجتماعی از طریق مطالعه مدل های ارائه شده دراین زمینه شناسایی شده و سپس اولویت بندی عوامل سازمانی موثربرعملکرد از طریق آزمون فریدمن صورت گرفته است. درانتها نیز مدل نهایی شده با استفاده از نتایج حاصل از آزمون بدست آمده است.

کلید واژگان :

مدیریت تغییر، عملکرد سازمانی، سازمان تامین اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک