در این مقاله کنترل سیستم تعلیق نیمه فعال جانبی قطار پرسرعت، مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی، برای دست یابی به سرعتهای بالا و راحتی مسافران به طور همزمان و همچنین کاهش هزینهها، طراحی سیستم کنترل برای کاهش نوسانات کوپه و بوگی، پیشنهاد مناسبی است. در این تحقیق، برای بهبود میزان نوسانات کوپه و بوگی به صورت توأم در مقابله با اغتشاشات جانبی ناشی از نامنظمی های خط آهن و همینطور تغییرات جرم کوپه، از کنترل مد لغزشی مبتنی بر خطای تنظیم استفاده کردهایم. پس از طراحی کنترل کنندههای مد لغزشی، با هدف کاهش نوسانات کوپه و بوگی به صورت جدا از هم، استفاده از یک سیستم فازی برای تنظیم "پارامتر تصمیم" که سهم هر یک از کنترل کنندههای جدا از هم قبلی را در روش کنترل پیوندی مشخص میکند، با هدف بهبود توأم میزان نوسانات کوپه و بوگی پیشنهاد شده است. نتایج شبیه سازیهای روش پیشنهادی، حاکی از افزایش کارایی رفتار سیستم تعلیق جانبی قطار در مقایسه با روش های طراحی کنترل به صورت جداگانه است.
کلید واژگان :تعلیق نیمه فعال جانبی، قطار پرسرعت، اغتشاشات جانبی، کنترل مد لغزشی، سیستم فازی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145962244178416
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن
- برگزار کنندگان : دانشگاه علم و صنعت ایران
- تاریخ ثبت : 1395/01/14 23:10:41
- ثبت کننده : سید علی ظهیری پور
- تعداد بازدید : 223
- تعداد فروش : 0