در این مقاله کنترل سیستم تعلیق قطار سریع¬السیر با محوریت مد لغزشی، توأم با یک رویکرد تطبیقی انجام گرفته است. علت استفاده از کنترل مقاوم مد لغزشی، مقابله با انواع عدم قطعیت¬های ناشی از اثر اغتشاشات خارجی یا هرگونه رفتار غیرخطی موجود در سیستم است]1[. در روش پیشنهادی، سطح لغزش با استفاده از یک استراتژی بهینه استخراج می شود که نتیجه آن ایجاد یک سطح تناسبی-انتگرالی است. دلیل پیشنهاد الگوریتم تطبیقی در این مقاله، نامشخص بودن کران بالای عدم قطعیت¬های موجود در سیستم است.تاثیرات ناشی از عدم قطعیت پارامتری و نیز اغتشاشات خارجی بر عملکرد سیستم به طور چشم¬گیری کاهش پیدا کرده است]2[. پایداری جانبی سیستم کنترلی تطبیقی- لغزشی بر پایه تئوری پایداری لیاپانوف اثبات گردیده است. روش کنترلی پیشنهادی بر روی سیستم تعلیق 1/4 قطار پرسرعت بررسی شده است.نتایج شبیه سازی روش پیشنهادی نشان می¬¬دهد که نه تنها پایداری سیستم تعلیق قطار تضمین می¬شود، بلکه تخمین کران بالای عدم قطعیت¬های موجود نیز با دقت بالایی صورت پذیرفته است.
کلید واژگان :قطار سریع¬السیر، مد لغزشی، رویکرد تطبیقی، عدم قطعیت¬های ناشی از اثر اغتشاشات خارجی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145962345273258
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن
- برگزار کنندگان : دانشگاه علم و صنعت ایران
- تاریخ ثبت : 1395/01/14 23:27:32
- ثبت کننده : سید علی ظهیری پور
- تعداد بازدید : 244
- تعداد فروش : 0