چکیده :

گسترش ارتباطات و خصوصاً فراگیر شدن اینترنت نیز به عنوان پلی ارتباطی، جوامع را ملزم کرده تا بیشتر نیازهای خود را از این طریق تأمین کنند. هدف این تحقیق فراهم آوردن بینشی از موثر بودن اینترنت به عنوان روشی جهت فراهم کردن اطلاعات برای نمایندگان روستایی حوزه ی PRT (پارک، تفریح، توریسم) است. این تحقیق از لحاظ زمانی آینده نگر می باشد. از لحاظ هدف تحقیقی توصیفی است و از لحاظ جمع آوری داده ها کاربردی می باشد. نمونه آماري اين تحقيق تعداد 25 نفر از شهروندان شهرستان گیلانغرب و تعداد 25 نفر از روستاييان مي باشد كه به اينترنت دسترسي دارند و به صورت تصادفي ساده انتخاب شده اند. مقياس اندازه گيري متغير هاي اين تحقيق از طيف ليكرت (اصلاً، كم، تاحدودي، زياد و خيلي زياد) استفاده شد. داده ها به وسیله پرسشنامه جمع آوری شده و سپس به کمک نرم افزار Spss، آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در قسمت آمار استنباطي از روش هاي آماري تحليل واريانس يكطرفه، آزمون تي تست مستقل از هم و آزمون همبستگي پيرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که: بين محل سكونت و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر تفاوت معني داري وجود دارد.(Sig = 0/011) بین مكان استفاده از اينترنت و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر تفاوت معني داري وجود دارد.(Sig = 0/038) بين استفاده از اينترنت در كافي نت و استفاده در محل كار و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر رابطه معني داري وجود دارد. (Sig = 0/031) بين استفاده از اينترنت در محل كار و استفاده در محل تحصيل و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر رابطه معني داري وجود دارد. (Sig = 0/013) بين نحوه استفاده از اينترنت و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر رابطه معني داري وجود دارد. (Sig = 0/014) بين نحوه استفاده از اينترنت به صورت روزانه و استفاده به صورت ماهانه و جستجو در اينترنت براي يافتن مكان مورد نظر رابطه معني داري وجود دارد. (Sig = 0/004) در اين تحقيق، با هدف بررسی تاثير اطلاعات اينترنتی روی پارک، تفريح، گردشگری و گردشگری ورزشی كرمانشاه فرضيه¬هايي مبتني بر ادبيات تحقيق تدوين شد و در آخر با انجام آزمون فرض آماري و محاسبه ضرایب آماری، فرضيه های مورد نظر مورد تأييد قرار گرفتند. افرادي كه در شهر ساكن هستند بيشتر در اينترنت براي يافتن مكان هاي مورد نظر جستجو مي كنند درآمد افراد هم با شدت و جهت مثبت بر روي آن تأثير دارد، زيرا اگر درآمد افراد بيشتر باشد پس اين جستجو هم بيشتر است. متغيرهاي سن و درآمد افراد هم بر روي رفتن به مكان مورد نظر تأثير دارند.

کلید واژگان :

اینترنت، گردشگری، prt



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک