چکیده :

هدف از این مطالعه بررسی ارتباط رشد الگوهای بنیادی منتخب جابجایی با مولفههای آمادگی جسمانی دانش آموزان پسر 7 تا 9 ساله بود. نمونه آماری مشتمل بر 833 شرکت کننده داوطلب بود . رشد الگوهای بنیادی با استفاده از آزمون اولریخ و شاخص توده بدنی، تعادل ، چابکی با استفاده از آزمون های دوی 83 متر سرعت، استورک ، نشستن و رساندن، ایلی نویز ، کالیپر ، اندازه گیری شد. آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرومن نشان داد که رشد الگوهای بنیادی با شاخص توده بدنی، تعادل ، چابکی ارتباط معنا داری دارد بنابراین دانش آموزانی که رشد الگوهای بنیادی بیشتری را تجربه کرده اند از شاخص توده بدنی، تعادل ، چابکی بیشتری برخوردار بودند.

کلید واژگان :

الگوهای بنیادی ، الگوهای جابجایی، شاخص توده بدنی، تعادل ، چابکی



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک