چکیده :

این مطالعه به بررسی واکنش عرضه در بازار گوشت گاو ایران میپردازد. در این مطالعه چندین مدلgarchمتقارن، نامتقارن و غیرخطی براورده شده و معادله واکنش عرضه بطور همزمان با معادله قیمت با استفاده از روش معادلات همزمان تخمین زده شده است . داده ها بصورت سری زمانه ماهانه 1381-1391اخذ شده است . نتایج تجربی نشان میدهد که نوسانات قیمت در سطح تولید اثرمنفی و نامتقارن دارد. قیمت شیر اثر منفی برروی تولید گوشت گاو دارد که تایید میکند شیر و گوشت گاو محصولات رقابتی هستند. نوسانات قیمت نامتقارن نشان دهنده موقعیت بازاری ضعیف تولیدکنندگان می باشند

کلید واژگان :

: عرضه گوشت ¬گاو، شیر، GARCH، نوسانات قیمت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک