چکیده :

صنعت گردشگري در حال گذار به بازارهاي جديد است.منشاء اين تحول محصول تغيير نگرش مشتريان اين صنعت است.امروزه فشار زندگي شهر نشيني سبب شده افراد در زمان فراغت خود به دنبال كسب تجربه هاي جديدي خارج از چارچوب زندگي مدرن باشند.يكي از عرصه نو در صنعت گردشگري"اگروتوريسم" يا "گردشگري كشاورزي" است.اين فرايند به كسب تجاربي مي پردازد كه راستاي فعاليتها و رويدادهاي كشاورزي است.كاشت و برداشت محصول و بازديد از فعاليتهاي جانبي فرصتي براي كسب تجربه هاي جديد در وراي زندگي شهر نشيني است.گردشگري كشاورزي مي تواند به عنوان يك اهرم در جهت افزايش درآمدهاي كشاورزي و همچنين رونق صنعت گردشگري گام هاي عملي بردارد.بي ترديد ارتقا سطح درآمدي در صنعت كشاورزي همراه با آموزش مناسب و هدايت درآمدهاي مازاد به بخش هاي توليدي سبب افزايش سهم كشاورزي در توليد ناخالص ملي هر كشور مي شود.همچنين افزايش فرصت هاي سرمايه گذاري در مزارع موجب ارتقا سطح اشتغال و بهبود كيفيت زندگي و كنترل مهاجرت روستائيان به شهرها مي شود.

کلید واژگان :

اگروتوريسم،گردشگري،كشاورزي،مزارع



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک