چکیده :

مديريت موثر روابط مشتري يک چالش مهم در رقابت كسب و كار شده است. بیمه ها نياز به اطلاعاتي درباره اينكه مشتريانشان چه كساني هستند، انتظارات و نيازهاي آنها چيست و چگونه بايد نيازهاي آنها را بر طرف کرد، دارند. حفظ سطح بالای رضایت مشتری یکی از چالش‌های مهم برای بسیاری از بیمه هاست . یکی از راه‌های برآورده ساختن این چالش، ایجاد و به کارگیری شناسه رفتاری رضایت مشتری است. این مقاله در پی بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری انجام پذیرفت. روش تحقيق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوري داده ها، توصیفی-پيمايشي می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مشتریان بیمه پارسیان شهرستان فردیس تشکیل داده اند که براساس فرمول کوکران ، 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. برای دسترسی به نمونه در این تحقیق، از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس استفاده شده است. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه هاي بود. براي تجزيه و تحليل آماري يافته ها، از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری تاثیر معنی داری دارد.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری ، رضایت مشتری، بیمه پارسیان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک