چکیده :

‌‌د‌ر بازار رقابتی و چالشی امروز شرکت هایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری های نوین بر اساس اصول و دانش روز، از فرصت های ایجاد شده به عنوان یک مزیت رقابتی به نفع خود استفاده کنند. مدیریت دانش بازاریابی یکی از این ابزارهاست و بر اين فرض استوار است كه دانش، منبع كليدي يك شركت براي خلق، تقويت و نگهداري منافع اقتصادي مي باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسي تعیین روابط و اولویت بندی ابعاد مدیریت دانش بازاریابی به کمک رویکرد ترکیبیDEMATEL-ANP انجام پذيرفته است. اين پژوهش يک تحقيق پيمايشي است که جامعه آماري آن را مدیران شرکت بیمه ایران در مشهد تشکیل می دهد. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه مي باشد. در فرایند اجرایی تحقیق، ابتدا با مطالعه ادبیات و مصاحبه با مدیران صنعت بیمه، معیارهای تأثیرگذار بر مدیریت دانش بازاریابی شناسایی گردیدند. در مرحله بعد از تکنیک ديمتل برای تعیین ارتباطات و میزان تأثیرات میان معیارها استفاده شد. همچنین در قالب ساختار شبکه ای به مقایسات زوجی ابعاد پرداخته شد. در نهایت بر اساس نتایج حاصله از تحلیل شبکه ای و خروجی سوپر ماتریس نهایی، دارایی های ایجاد شده بازاریابی دارای بالاترین اولویت و پس از آن به ترتیب ابعاد قابلیت های بازاریابی خارجی، دارایی های سرمایه گذاری شده و قابلیت های بازاریابی داخلی قرار گرفتند.

کلید واژگان :

مديرت دانش بازاريابي، فرايند تحليل شبكه اي، ديمتل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک