امروزه توسعه وانجام یک قيمتگذاري مناسب يكی از وظایف مشكل و درعين حال اساسي براي مديران شركتهاي صنعتي است و عدم موفقيت در درك كامل از تصميمات درست قيمتگذاري به از دستدادن فرصتهاي سودآور در بازار خواهد انجاميد. با توجه به اهمیت این موضوع، تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر قیمت گذاری محصولات در شرکتها، مطالعه موردی: شهرک صنعتی ایلام تبیین گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بوده و حجم جامعه آماری شامل شرکتهای فعال در شهرک صنعتی ایلام که در این پژوهش شامل 28 شرکت و نیز تعداد 42 نفر از مدیرعاملان و هیات مدیره شرکتها با عملکرد منتهی به سال 1393 میباشد. لازم به ذکر است که به دلیل حجم پایین جامعه نمونه برابر جامعه می باشد. متغیرهای مورد بحث در این پژوهش شامل هزینه ها، ملاحظات سازمانی، تقاضا، کالاها و قیمتهای رقبا، قیمت¬گذاری محصولات در شرکتهای ایلام بوده است. نتایج پژوهش نشان داده است که بین متغیرهزینهها و قیمت گذاری در شرکتها در سطح آلفای 00/0 و 05/0 بالاترین ارتباط معنیداری برقرار بوده است.
کلید واژگان :هزینه ها، ملاحظات سازمانی، تقاضا، کالاها و قیمتهای رقبا، قیمت¬گذاری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146165533283441
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت
- برگزار کنندگان : موسسه همایشگران مهر اشراق - تهران
- تاریخ ثبت : 1395/02/07 11:52:12
- ثبت کننده : سید مجتبی موسوی
- تعداد بازدید : 287
- تعداد فروش : 0