چکیده :

توسعه برند استراتژی تجاری است که به منظورشکست موانع ورودطبقه های محصو ل ازطریق انتقال شهرت واعتباریک برندانجام میشود. هدف این پژوهش بررسی اثرات استراتژیهای توسعه برندبرتصویرنهایی برندومزیت رقابتی (بانک ملت) میباشد. در این تحقیق سه متغیرآشنایی با برند ،کیفیت ادارک شده برندو تناسب ادارک شده برند به عنوان پیشینه برند که میتواند بر استاتزیهای توسعه برند تاثیر گذار باشد را مورد برسی قرار میدهیم. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک ملت درشهرتهران هستندکه ازخدمات بیمه ای بانک ملت نیزاستفاده نموده اندوحجم نمونه 384نفر می باشد برای جمع آوری اطلاعات اازپرسشنامه استفاده گردید که پایایی آن ازطریق آلفای کرونباخ تایید گردیدجهت بررسی روایی نیزتکنیک تحلیل عاملی مورد استفاده قرارگرفت. تجزیه وتحلیل داده هابه به روش مدل یابی معادلات ساختاری به کمک نرم افزارplsنسخه 2 وspssنسخه 18 صورت گرفت. پس ازتجزیه وتحلیل داده هانتیجه گرفته شد که نگرش مشتری به توسعه برندبرتصویرنهایی بی تاثیر بوده ولی برمزیت رقابتی تاثیرگذارمی باشد.همچنین شخصیت مصرف کننده خدمات ونوگرایی مصرف کننده برتاثیر تصویراولیه برندبرنگرش مشتری به توسعه برندنقش تعدیل کننده ندارد

کلید واژگان :

کیفیت ادراک شده برند،نگرش مشتری، توسعه برند،تصویربرند،مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک