هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین محیط خانواده و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر می باشد. روش پژوهش حاضر با توجه به هدف و موضوع آن، از نظر ماهیت توصیفی و از نظر روش همبستگی است. جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش،80 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر کیاسر می باشد. نمونه پژوهش شامل 66 دانش آموز بوده است که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری این پژوهش عبارت است از پرسشنامه محیط خانواده و میانگین نمرات دانش آموزان بود. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین محیط خانواده، تحصیلات والدین و شیوه فرزند پروری با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد. باتوجه به پیشینه های موجود و مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع تحقیق که درمورد رابطه محیط خانواده و پیشرفت تحصیل دانش آموزان است، می توان نتیجه گرفت که سطح تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش مستقیمی دارد و دانش آموزانی که خانواده های تحصیلکرده دارند در امر تحصیل پیشرفت و ترقی بیشتری دارند.
کلید واژگان :محیط خانواده، تحصیلات والدین، شیوه فرزندپروری، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان پسر شهر کیاسر
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146425256983629
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی توسعه و ترویج علوم انسانی با رویکرد کاربردی
- برگزار کنندگان : ساری
- تاریخ ثبت : 1395/03/06 13:19:29
- ثبت کننده : امیر پوراحمدعلی
- تعداد بازدید : 265
- تعداد فروش : 0