چکیده :

هدف از اين تحقيق بررسي ميزان سازمان يادگيرنده و عملكرد آموزشي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ارومیه است كه فرضیات تحقيق با توجه به ابعاد سازمان يادگيرنده (آرمان مشترك،تفكر سيستمي،يادگيري تيمي،الگوهاي ذهني و قابليت شخصي)و عملكرد آموزشي هيئت علمي بر حسب سن ، سابقه خدمت مطرح شده است .روش تحقيق توصيفي-همبستگي بوده ، جامعه آماري پژوهش شامل كليه اعضاي هيئت علمي دانشگاه ارومیه به تعداد 400 نفر در سال تحصيلي 87-86 بود كه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با حجم 82 نفر از دانشکده های مختلف به عنوان نمونه انتخاب گرديد .ابزار جمع آوري داده ها يك پرسشنامه محقق ساخته سازمان يادگيرنده با 34 گويه با ضريب پايايي 83% و پرسشنامه محقق ساخته عملكرد آموزشي با 23 گويه با ضريب پايايي 86% بدست آمد. تجزيه تحليل داده ها نيز در دو سطح توصيفي(فراواني،ميانگين ،درصد و انحراف معيار)و در سطح استنباطي (ضريب همبستگي و تحليل واريانس يك راهه)با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفت.يافته ها نشان داد بين مؤلفه هاي سازمان يادگيرنده و عملكرد آموزشي اعضاي هيئت علمي رابطه معنادار وجود دارد . Fمشاهده شده در سطح 0.05 P<همبستگي مثبت ومعناداري را بين ميانگين مؤلفه هاي سازمان يادگيرنده با عملکرد آموزشی اعضاي هيئت علمي بر اساس سن ، نشان نمي دهد ولی F مشاهده شده بر حسب سابقه خدمت معنادار بود.

کلید واژگان :

سازمان يادگيرنده - عملكرد آموزشي -عضو هيئت علمي -دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک