چکیده :

در دهه 1980 با افزایش تنوع در الگوهای موردنظر مشتریان، سازمان‌های تولیدی به‌طور فزاینده‌ای به افزایش انعطاف پذیری در خطوط تولیدی، بهبود محصولات و فرایندهای موجود و توسعه محصولات جدید برای ارضاء نیازمندی‌های مشتریان علاقه‌مند شدند که این موضوع به‌نوبه خود چالش‌های جدیدی را برای آن‌ها رقم زد. زنجیره تأمین عبارت است از شبکه‌ای از سازمان‌ها که با ارتباط بالا دستی به پایین دستی در فرایندها و فعالیت‌هایی درگیرند و به‌صورت محصولات و خدمات ارائه شده به مشتری نهایی تولید ارزش می‌کنند. مدیریت زنجیره عرضه یک مجموعه از روش‌هایی است که برای یکپارچه نمودن مؤثر عرضه کنندگان، تولید کنندگان، انبارها و فروشگاه‌ها به کار می‌رود تا محصولات مورد نیاز به مقدار مشخص و در زمان معین و در مکان معین تولید شده و به مشتریان عرضه شود تا هزینه‌های کل زنجیره حداقل شود و در ضمن نیازهای مشتریان نیز با سطح سرویس بالا برآورد شود. در این تحقیق ابتدا به تاریخچه ظهور زنجیده تامین پرداخته و در ادامه به اجزا و عوامل و چک.نگی سیر تکامل به مدیریت زنجیره تامین سبز پرداخته می شود. هدف از این تحقیق بررسی و شناخت بیشتر مباحث و ادبیات مربوط به زنجیره تامین سبز و درک و شناخت اهمیت آن در تولید محصولات برای کلیه محققان، تولیدکنندگان و بازاریابان می باشد.

کلید واژگان :

زنجیره تأمین، مدیریت زنجیره تأمین سبز، بازاریابی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک