چکیده :

هدف: هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بين مدرسه و تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان بود. روش تحقیق: روش تحقیق اعمال شده دراین پژوهش توصیفی – مروری(کتابخانه‌ای)بود و در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کیفی به بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها بر اساس منطق و استدلال پرداخته شده است. یافته‌ها و نتایج: مدارس و معلمان می‌توانند در جهت افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به آموزه‌های دین نقش‌های الگویی و آموزشی داشته باشند. این آموزش در صورتی کارساز خواهد بود که در همه‌ی زمینه‌های شناختی، احساسی و عملی انجام گیرد. ویژگی‌های معلم مانند تربیت دینی، اخلاق نیک، مطابقت گفتار و کردار، محبوبیت و مقبولیت او در نفوذ او در دانش آموزان تأثیر مثبت دارد. علاوه بر الگو بودن و آموزش دادن در صورتی که معلم اصول تربیت را به کار گیرد، می‌توان گفت وظیفه‌ی خود را به عنوان یک مربی انجام داده است.

کلید واژگان :

مدرسه، تعلیم و تربیت، دینی، دانش‌آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک