امروزه بسیاری از سازمانها به اهميت رضايتمندي مشتريان پی برده و دريافته اند كه حفظ مشتريان موجود به مراتب كم هزينه تر از جذب مشتريان جديد است. یکی از کارآمد ترین راهکارها به منظور بدست آوردن رضایت و وفاداری مشتریان، اهمیت دادن به شکایت آنهاست. اما از انجاکه بسیاری از مشتریان ناراضی شکایت خود را مستقیما به شرکتها اعلام نمی کنند و یا تجربه غیررضایت بخش خود را با دیگران در میان می گذارند، شرکتها را از دانستن مشکلات موجود محروم ساخته و این موضوع تاثیر منفی بر سهم بازار، وجهه، برند و سودآوری آنها خواهد داشت. از اینرو، این مقاله به دنبال آن است تا ضمن روشن ساختن مفاهیم رفتار شکایت آمیز مصرف کننده و مدیریت شکایت مشتریان، به مدیران کمک نماید تا اهمیت شکایت مشتریان ناراضی و علت عدم شکایت آنها را درک نموده و با کسب اطلاعات و بازخورد از مشتریان در جهت حفظ و وفاداری مشتریان تلاش نمایند.
کلید واژگان :شکایت، رفتار شکایت آمیز مصرف کنندگان، وفاداری، مدیریت شکایت مشتریان
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146859985210871
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهش نوین
- برگزار کنندگان : شرکت خدمات برتر
- تاریخ ثبت : 1395/04/25 20:54:12
- ثبت کننده : زهرا خدابخشی
- تعداد بازدید : 275
- تعداد فروش : 0