چکیده- امروزه سازمانها با افزایش سرعت، شدت، در شرایط متفاوت داخلی و خارجی مواجه هستند. متناسب کردن اهداف سازمان، دیدگاه کارکنان، نگرش مدیران، استراتژیها، فعالیتها و... از مهمترین وظایف مدیریت ارشد یک سازمان است. بدون تردید رعایت مراحل تغییر و نیز آمادهسازی فضای داخلی سازمان و اندیشه کارکنان برای این اقدام مهم، کاهش تعارضات درون سازمانی، کاهش هزینهها و سرعت متناسب را در مواجه شدن با تغییرات در پی دارد. در این میان آگاهی از آموزشهای مناسب و متناسب با فعالیت سازمان و اجرای آنها در تحقق این وظیفه حائز اهمیت است. مقاله حاضر با بهره گیری از نتایج تحقیقات پیشین و با مطالعه اسنادی و ماهواره ای به بررسی رشد و توسعه فرهنگ سازمانی میپردازد. در تحقیق حاضر ضمن ارائه تعاريفی در شناخت فرهنگ سازماني، نقش فرهنگ در عملکرد و اثربخشي سازمان و فرايند مديريت بر فرهنگ سازمان عنوان گردید. در نهایت طبقه بندی فرهنگ های سازمانی (دیانا فیزی)، عوامل مؤثر بر نحوه تغيير و روشهاي تغيير و توسعه فرهنگ سازماني ارائه شده است. در نتیجه، مدیران باید فرهنگ موجود در سازمانهای خود را شناسایی و تحلیل کنند، فرهنگ و ارزشهای مناسبی که اهداف آنها را حمایت کند مشخص و سپس ایجاد نمایند. و در مواقع مورد لزوم برای طرد و یا اصلاح بعضی از فرهنگهای رایج سازمانی راه حلهای مناسبی را انتخاب نمایند.
کلید واژگان :فرهنگ سازماني، اثربخشي، توسعه
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146991213539331
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات
- برگزار کنندگان : شرکت خدمات برتر - تهران
- تاریخ ثبت : 1395/05/10 01:25:35
- ثبت کننده : معصومه پورنبی درزی
- تعداد بازدید : 255
- تعداد فروش : 0