صنعت خودرو در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در جهان امروز به لوکوموتیو بخش صنایع مشهور است و تولید آن نشانه رشد و هویت ملی است. هدف از این پژوهش تحلیلی از بازار خودروی سواری در طی 4 دوره از سال 1375 تا 1390و تحلیلی از شرکای تجاری ایران در بازار خودرو وقطعات آن و مقایسه تعرفه گمرکی وارد بر خودرو در ایران با کشورهای منتخب می¬باشد. نتایج حاکی از آن است که با وجود کاهش در سهم ایران خودرو با گذشت زمان ولی همچنان بترتیب بیشترین سهم بازاری را ایران خودرو و سایپا دارا می¬باشد و همچنین با بررسی شرکای تجاری می¬توان بیان کرد که در سال¬های منتهی به 1390 تعداد شرکای تجاری ایران کاهش پیدا کرده است. نتایج مقایسه نرخ تعرفه نشان می¬دهد که ایران بیشترین نرخ تعرفه را در بین کشورهای منتخب را داراست و همچنین نتایج تخمین نشان می¬دهد که هزینه¬های گمرکی و عوارض تاثیر مثبت و معنی¬داری بر قیمت خودرو در بازار ایران دارد
کلید واژگان :صادرات- واردات – شرکای تجاری- تعرفه- خودرو
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147038226729320
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : دانشگاه فرودسی مشهد
- تاریخ ثبت : 1395/05/15 12:01:07
- ثبت کننده : عماد کاظم زاده
- تعداد بازدید : 226
- تعداد فروش : 0