چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
هدف: پژوهش حاضر به بررسی راهبردهای فراشناختی و خودتنظیمی و ارتباط آن با یادگیری پرداخته بود. روش: روش پژوهش تحلیلی- توصیفی با رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی و با استناد به کتب و ترجمه کتب و مقالات مربوطه به تجزیه و تحلیل آن پرداخته شد. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی یافتههای تحقیق نشان داد كه افراد با فراگیری راهبردهای فراشناختی و خودتنظیمی و توجه به اجزای اصلی آن ازجمله درک قوت و ضعفها، انتخاب اهداف واقع بینانه طرحریزی برای اهداف و ارزشیابی کارها بهتر عمل میکنند؛ لذا یادگیرندگان کنترل بیشتری بر اعمال خود خواهند داشت؛ و با کاربست آنها از تداخل شناختی و دلمشغولیهای ذهنی منفی ناشی از نقص حافظه کوتاه مدت و دیگر عوامل حواسپرتی نیز جلوگیری به عمل میآورد.
کلید واژگان :فراشناخت، خود تنظیمی، یادگیری.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147168902048143
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران
- برگزار کنندگان : مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضویی
- تاریخ ثبت : 1395/05/30 15:00:20
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 276
- تعداد فروش : 0