چکیده :

شناخت کاربرد و عملکرد رسانه های ارتباط جمعی در جامعه و نقشی که آنها در جوامع بشری به عهده دارند .امر بسیار مهم است و از طریق شناخت تأثیر گذاری ها و کارکردهای خواسته و یا ناخواسته رسانه های ارتباط جمعی، به طرح برنامه های موثری برای استفاده مطلوب و عقلانی از این تکنولوژی پرداخت و در عین حال از اشتباهات و انحرافات که در جریان ارایه کارکرد رسانه ها به خورد شهروندان و جامعه داده می شود ،پرهیز کرد.ارایه راهکارها و طرح های مناسب، جهت سالم ساختن و افزایش نقش های مثبت و سازنده رسانه های جمعی در حرکت مطلوب جامعه، نیازمند شناخت عمیق وسایل ارتباط جمعی و حوزه کارکرد آنها در تحولات و فرایند تاریخی و زمانی است . روش تحقیق بر اساس روش های توصیفی ، تحلیلی و استنباطی بیان شده است. یافته های این تحقیق بیانگر آن است که رسانه های جمعی بویژه تلویزیون می تواند نقش مهمی در فرهنگ جامعه بخصوص جامعه شهری ایفا نماید ایجاد کند و شهر اردبیل نیز به تناسب از این اثرگذاری برخوردار بوده است,بطوری که 95 درصد مردم شهر اردبیل به اثرات تلویزیون در پیشبرد فرهنگ شهری معتقد بودند.

کلید واژگان :

رسانه، فرهنگ شهری، شاخص های مختلف فرهنگی، شهر اردبیل.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک