چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رضایت مندی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. به همین منظور از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است. در این پژوهش با استفاده از روش تصادفي طبقه ای تعداد 160 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه فرسودگي شغلي ماسلاچ و پرسشنامه رضایت شغلی انجام شده است. در این پژوهش برای تحلیل فرضیات تحقیق از آمار استنباطي از قبيل ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون، آزمون t مستقل با استفاده از نرم افزار SPSS، نسخه 21 انجام پذيرفت. نتایج آزمون پیرسون نشان داد بین پیشرفت تحصیلی و رضایت شغلی و ابعاد شغل، ارتقا، حقوق و شرایط کار در محیط فعلی با پیشرفت تحصیلی رابطۀ مستقیم و معنی داري وجود دارد.و هر چه رضایت مندی معلمان بیشتر باشد پیشرفت تحصیلی دانش اموزان بشتر می گردد.

کلید واژگان :

رضایت شغلی، پیشرفت تحصیلی،دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک