چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی ارتباط هوش هیجانی با سبکهای هویت در دانش آموزان دختر و پسر صورت گرفته است.برای این منظور 302 دانش آموز به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های هوش هيجاني 90 گويه ای که براساس مقياس رگه فرا خلقي (TMMS) مايروسالووي است و نیز پرسشنامه سبکهای هویت پرسشنامه (ISI- 6G) که حاوي 40 گويه است، اجرا شدند.برای تحلیل اطلاعات از روشهای همبستگی، آزمون t و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده گردید.تحلیل اطلاعات نشان داد که هوش هيجاني با سبک¬هاي هويتي اطلاعاتي، هنجاري و تعهد، رابطه مثبت و معناداري دارد. همچنين بين هوش هيجاني با سبک هويتي سردرگم/ اجتنابي نيز رابطه منفي و معني¬داري وجود دارد. بين هوش هيجاني دانش-آموزان دختر و پسر تفاوت وجود نداشت. بين دانش¬آموزان دختر و پسر در سبک¬هاي هويتي تفاوت وجود نداشت

کلید واژگان :

هوش هیجانی ، سبکهای هویت ،دانش آموزان .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک