برای اینکه آموزشهای توانمنسازی سازمانی بتوانند اهداف سازمان را محقق نمایند و ماموریتهای محوله بدرستی صورت پذیرد گام اول در آموزش تعیین دقیق و هدفمند نیازهای آموزشی است¬. در صورتی که نیازهای آموزشی بدرستی تشخیص داده شده و مبتنی بر واقعیت باشند برنامه های آموزشی که بر مبنای این نیازها تنظیم و اجرا می شوند با واقعیت مطابقت داشته و در رفع مسایل و مشکلات فردی و سازمانی موثر واقع می شوند . پس از احصاء نیازهای آموزشی است که می توان اولویتهای این نیازها را مشخص کرد و از زمان، بودجه و امکانات موجود سازمان به نحو شایسته استفاده نمود . مسئله اصلی این است که از بین الگوها و روش های متنوع نیازسنجی آموزشی الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره های توانمندسازی سازمانی کدام است؟ این مقاله به منظور پاسخ به این سوال و انتخاب الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره های توانمندساز سازمانی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- تحلیلی و از جمله تحقیقات کیفی- اکتشافی است. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل منابع علمی حوزه نیازسنجی آموزشی از قبیل کتب، مقالات علمی، پایان نامه ها و منابع اینترنتی می باشد. در این تحقیق پس از گردآوري اطلاعات با بهره¬گیری از مطالعات کتابخانه¬ای، منابع اینترنتی و بررسی¬های اسنادی الگوی تعیین نیازهای آموزشی شغل و شاغل به عنوان الگوی مناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره های توانمندساز سازمانی انتخاب گردید
کلید واژگان :انتخاب الگو، نیازسنجی آموزشی، توانمندسازی سازمانی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147706699075461
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی وروانشناسی ، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- برگزار کنندگان : مرکز مطالعات و تحقیقات سروش حکمت مرتضوی با همکاری مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار و دانشگاه های مختلف
- تاریخ ثبت : 1395/07/30 19:53:10
- ثبت کننده : رضا حسین پور
- تعداد بازدید : 181
- تعداد فروش : 0