چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، مقايسه عوامل وفاداری و محبوبیت مارک پوشاک ورزشی در میان ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی بوده است. به این منظور، تعداد 157 نفر ورزشکار پرسشنامه تجدید نظرشده ارزیابی وفاداری مارک پوشاک ورزشی لائو (2006) را به طور داوطلبانه تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین مردان و زنان ورزشکار حرفه ای و غیرحرفه ای در عامل جنسیت در وفاداری مارک پوشاک ورزشی تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0≥P). نتایج تحلیل ممیزی گام به گام حاکی از آن بود که به ترتیب نام مارک، تبلیغات، سبک محصول، کیفیت محصول و تأثیرپذیری از دیگران قدرت تشخیص معنیداری برای حضور در تابع ممیزی دارند (001/0≥P). یافتههای تحقیق پیشنهاد میکند که مارکهای خاص بدلیل کیفیت و سبک محصولاتشان توانسته اند وفاداری مشتریان خود را جلب کنند.

کلید واژگان :

وفاداری، محبوبیت مارک، پوشاک ورزشی، ورزشکاران حرفه ای، ورزشکاران غیر حرفه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک