از مهم ترین مباحث اقتصادی روز دنیا و به ویژه کشور جمهوری اسلامی ایران ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور ارتقاء کیفی خدمات عرضه و تقاضا و رشد در عرصه های مختلف و متلاطم بازارها و رقابت های سیاسی جهان است. این مسأله در کشور های مختلف سبب مطالعات گسترده ای در راستای شناسایی و نحوه اثرگذاری مولفه های مختلف بر ایجاد فضای رقابتی، علل خصوص در صنعت نفت گردیده است. پس از مطالعات و بررسی¬های انجام شده و نتایج تحقیقات قبلی، مدل مفهومی این مطالعه، با مشخص نمودن میزان تاثیر گذاری ارتباطات بین المللی، محدودیت های سیاسی، تحریم ها، تقاضای نفتی، عرضه نفتی، هزینه عملیاتی و سرمایه گذاری روی مولفه¬های رقابت¬ پذیری در صنعت نفت طراحی شده است. با استناد به این امر، چارچوب مدل مفهومی تحقیق براساس رویکرد مدل معادلات ساختاری و مشخص نمودن نقش کلیدی متغیرهای اقتصادی و متغیرهای سیاسی طراحی شده است تا بوسیله آن به ارزیابی روابط بین متغیرها بر اساس مناسبات نظری مذکور پرداخته شود.
کلید واژگان :فضای رقابتی، انرژی، مدلسازی، مدل های عرضه انرژی، تعادل، بهره وری
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148267546355226
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مطالعات مدیریت
- برگزار کنندگان : دانشگاه بین المللی امام رضا و موسسه آموزش عالی خوارزمی
- تاریخ ثبت : 1395/10/05 17:47:43
- ثبت کننده : مهدی زارع بردج
- تعداد بازدید : 238
- تعداد فروش : 1