چکیده :

موتورها برای تبدیل انرژی سوخت به توان مکانیکی مفید، طراحی می شوند. طبق معادله توان اندیکه، طراحان برای ساختن موتورهای پرقدرت تر سه راه دارند. باید موتوری بزرگتر با حجم بیشتر و یا با سرعت بیشتر و یا با فششار موتر متوسط اندیکه بیشتر طرح کنند. بیشینه توان موتوری با افزایش فشار موتر متوسط اندیکه و به تبع آن افزایش بازده حجمی موتور به دست می آید. در این تحقیق یک سیستم مکاترونیکی طراحی گردیده که ضمن ظریف بودن و سازگاری با موتور می تواند بازده حجمی موتور را افزایش داده و بیشینه توان موتور را فراهم آورد.

کلید واژگان :

راندمان حجمی موتور، سنسور دریچه گاز، سنسور دور موتور، سیستم سوخت رسانی، میکروکنترلر AVR



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک