چکیده :

سازمان¬های امروز با چالش¬های بسیاری همچون تنوع و تغییر انتظارات مشتریان، لزوم کیفیت¬گرایی،خروج کارکنان خلاق، رقابت شدید و ... مواجه هستند که لزوم کارآفرینی آنها را آشکار می¬سازد. از سوی دیگر، استراتژی¬هایی سازمانی نقش بسزا و عمده¬ای در شکل¬گیری مسیر کلی سازمان و در نتیجه ایجاد مانع یا تسهیل حرکت کارکنان و سازمان به سمت کارآفرینی سازمانی دارند. در طول بیش از یک دهه اخیر، نهضت روان¬شناسی مثبت-گرا تاثیر قابل ملاحظه¬ای در خصوص تفکر و عمل مدیریت سازمان¬ها داشته است. استراتژی مثبت یکی از رویکردهای برگرفته از این نهضت نوظهور است که تلویحاتی نظری و کاربردی بسیاری برای کارآفرینی سازمانی در پی دارد که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

کلید واژگان :

استراتژی مثبت، کارآفرینی سازمانی، AI



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک