هدف اساسی مقاله حاضر تبیین نقش سرمایه اجتماعی سازمانی در نوآوری سازمانی می باشد که به شیوه توصیفی و از نوع تحلیل اسنادی انجام شده است . در این ارتباط کلیه اطلاعات و منابع مربوط به موضوع گردآوری شده و به شیوه کیفی به ارائه یافته های پژوهش پرداخته شده است. نتایج اصلی پژوهش نشان داد؛ امروزه نوآوری سازمانی به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظرگرفته شده است که در شبکه های روابط اجتماعی شکل می گیرد به بیان دیگر در حال حاضر، سرمایه اجتماعی به عنوان یک مشخصه اجتماعی باعث بروز خلاقیت، ایده پروری و تسهیل رفتارهای نوآورانه و ریسک پذیر می شود. سرمایه اجتماعی حداقل از دو طریق بر فعالیت های نوآرانه در سازمان تأثیر می گذارد؛ نخست اینکه نوآوری مستلزم همگرایی دانش های متنوعی است که به اعضای مختلف سازمان تعلق دارند، که سرمایه اجتماعی این همگرایی را فراهم می کند. دیگر اینکه، سرمایه اجتماعی از طریق افزایش و ترغیب همکاری و هماهنگی بین افراد و واحدهای مختلف سازمان، نوآوری را تسهیل می نماید بر این اساس سرمایه اجتماعی دارای کارکردی ویژه ای در فرایندهای مربوط به نوآوری سازمانی دارد.
کلید واژگان :سرمایه اجتماعی سازمانی، نوآوری سازمانی، نوآوری، سازمان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک