چکیده :

در دنياي مملو از پيچيدگي و و رقابت امروز، نياز سازمان ها به استفاده از رويكرد مشتري محور در استراتژي بازاريابي خود، به طور چشم گيري افزايش يافته است . شركت ها ياد گرفته اند كه جذب مردم كار ساده اي است، اما تبديل آنها به مشتريان وفادار به سازمان كاري بسيار دشواراست. هدف اصلی پژوهش بررسی رابطه بین برند و وفاداری مشتریان می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و روش تحقیق توصیفی می باشد .جامعه آماری شامل مشتریان شرکت هواپیمایی آسمان می باشد که تعداد نمونه براساس فرمول کوکران 390 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری تصادفی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 87/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات از آزمون فیشر و همبستگی پیرسون بین متغیرها استفاده گردید. با توجه به نتایج بدست آمده از تجزیه تحلیل فرضیات می توان گفت که بین نگرش به برند، مزایای ادراک شده، اعتماد به برند، اطمینان به برند رابطه مستقیم و معناداری با وفاداری مشتریان وجود دارد.

کلید واژگان :

برند، وفاداری مشتریان، رضایت مشتریان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک