چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه هوش هيجاني با خودكارآمدي و پيشرفت تحصيلي و مقايسه آن در دانش آموزان ممتاز و عادي پسر شهرستان ايلخچي بود.تعداد 300 دانش آموز به عنوان گروه نمونه (150 ممتاز، 150 عادي) به شيوه تصادفي خوشه اي انتخاب شدند.براي گردآوري داده ها از پرسشنامه هوش هيجاني شاته و همكاران، مقياس خودكارآمدي شرر و همكاران و از معدل تحصيلي دانشجويان براي عملكرد پيشرفت تحصيلي استفاده شد و براي تجزيه تحليل داده ها از ضريب همبستگي و آزمون t مستقل استفاده شد. نتايج نشان داد كه هوش هيجاني با خودكارآمدي و پيشرفت تحصيلي در هر دو گروه از دانشجويان رابطه معناداري دارد.همچنين نتايج نشان داد كه بين هوش هيجاني ، خودكارآمدي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان ممتاز و عادي تفاوت معناداري وجود دارد.

کلید واژگان :

هوش هيجاني, خودكارآمدي، پيشرفت تحصيلي.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک