امروزه ايجاد و توسعه سيستمهاي اطلاعات مديريت، به امري اجتنابناپذير در سازمانها مبدل شده است. زيرا اين سيستمها، اطلاعات لازم را براي آگاهي مديران سطوح مختلف سازمان و اتخاذ تصميمات مناسب براي رهبري و كنترل فراهم ميآورد. سازمان ثبت احوال نیز به منزله سازماني مستقل و حاکمیتی، تابع اصول مديريت است. وجود يك سيستم اطلاعات مديريت در سازمان ميتواند تاثير بسيار مثبتي در تصميمگيريهاي مديريتي داشته باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت بر رضایت اربابرجوع در ادارات ثبت احوال غرب استان گیلان میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان ثبت احوال غرب استان گیلان و نیز اربابانرجوع این ادارات است. جهت تعیین حجم افراد نمونه به جدول مورگان استناد شد و تعداد 60 نفر کارمند و 200 نفر اربابرجوع با روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب و بررسی شدند. جهت بررسی مؤلفههای مربوط به متغیرهای مورد مطالعه از نظر اساتید و برای بررسی پایایی پرسشنامهها از آلفای کرانباخ استفاده شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش نیز از آزمون تیتک نمونهایی، تحلیل واریانس، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که سیستم اطلاعات مدیریت بر رضایتمندی ارباب رجوع(مشتری) تاثیر مثبت و معنی داری داشته، همچنین تمامی ابعاد سیستم اطلاعات مدیریت و رضایت اربابان رجوع در سازمان ثبت احوال در سطحی بالاتر از میانگین بودند، در نهایت نتایج به بحث و بررسی گذاشته شد.
کلید واژگان :سیستم، اطلاعات، مدیریت، ارباب رجوع(مشتری)، ثبت احوال.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148298834990735
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی
- تاریخ ثبت : 1395/10/09 08:42:29
- ثبت کننده : رامین حاجی امیری
- تعداد بازدید : 185
- تعداد فروش : 0