هدف: پژوهش حاضر به معرفی پرسشنامههای مرتبط با خودکارآمدی پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانهای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: خودکارآمدی، مفهومی کلیدی و مهم در نظریة شناختی- اجتماعی بندورا (1997) بهشمار میآید. بندورا (1997) خودکارآمدی را باور فرد به توانایی انجام یک عمل در یک موقعیت مشخص تعریف کرده است و زمانیکه عملکرد فرد با هنجارهای فردی هماهنگ یا فراتر از آن باشد، به حفظ یا افزایش خودکارآمدی منجر میشود؛ در حالیکه عملکرد ضعیف و پایین¬تر از هنجارهای فردی موجب کاهش خودکارآمدی میگردد. باور به خودکارآمدی بر بسیاری از جنبه¬های زندگی مثل تصمیم¬گیری، میزان تلاش، سطح پایداری و استمرار و رویارویی با مسایل چالشبرانگیز تأثیر دارد.
کلید واژگان :پرسشنامه، خود کارآمدی، اجتماعی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148302547112631
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، مشاوره و آموزش ایران
- برگزار کنندگان : انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین
- تاریخ ثبت : 1395/10/09 19:01:11
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 193
- تعداد فروش : 0