فراگیری علوم تجربی به دانش آموزان کمک می کند تا روش های شناخت دنیای اطراف خود را بهبود بخشند و بدین منظور مجبورند تا مفاهیم پایه را کسب کرده و راههای دستیابی و سازماندهی اطلاعات، کاربرد و آزمایش آنها را بیاموزند، چراکه این عمل توانایی ایشان را در درک هوشیارانه و حل مسائل پیش رو افزایش می دهدو از آنجاکه قدرت حل مساله را در دانش آموزان به میزان چشمگیری افزایش می دهد ، از همین روی در آموزش درس علوم تجربی در دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران علاوه بر تاکید بر حیطه های دانشی و نگرشی ، توجه به حیطه مهارتی بسیار مورد تاکید می باشد. در این مقاله نیز که از لحاظ نوع، تحلیلی – توصیفی و از نظر روش کتابخانه ای می باشد سعی شده تا ضمن بازتعریف علم ، تعریفی مدلل از علوم تجربی بیان نموده و ضمن تبیین اهداف آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی ، حیطه های سه گانه دانشی و نگرشی و مهارتی این اهداف را مورد بررسی قرار گیرد و در پایان مهارتهای نه گانه لازم جهت تحقق اهداف حیطه مهارتی آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی مورد بررسی قرار گیرد.
کلید واژگان :آموزش ، علوم تجربی ، حیطه مهارتی ، دوره ابتدایی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148347270972278
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
- برگزار کنندگان : دانشگاه جورجیا تفلیس - گرجستان
- تاریخ ثبت : 1395/10/14 23:15:09
- ثبت کننده : عباس حضرتی
- تعداد بازدید : 206
- تعداد فروش : 0