از زمان افتتاح کتابخانه (پاییز سال1390) تا کنون برنامه های فوق برنامه زیادی در کتابخانه برای جذب مخاطب انجام شده است. از جمله برنامه های موفق که باعث حضور گروهی اعضاء در کتابخانه شده، دوره های آموزشی و جلسات معرفی منابع می باشد. حضور مردم در برنامه های کتابخانه زمانی مفید است که بر دانش آنها افزوده شده و باعث ترغیب شرکت کنندگان به سوی مطالعه دقیق و به کارگیری مطالب مطالعه شده در عمل شود. کتابداران باید نیازها و خواسته های کاربران را بشناسند و به کاربران برای استفاده مفید از امکانات کتابخانه با راهنمایی و مشاوره کمک کنند. در این مقاله نمونه تجربه ای از کارآفرینی برای کاربران در کتابخانه بیان خواهد شد. امکانات کتابخانه و تشکیل دوره های آموزشی، مشاوره و کمک کتابدار باعث شد تا یکی از کاربران کتابخانه با مطالعه منابع اینترنتی، مهارت نمد دوزی را یاد گرفتند و در کتابخانه و سایر مکان های فرهنگی مختلف به مردم آموزش دادند و کارهای تولیدی خود را از طریق فروشگاه، نمایشگاه ها، دوستان و آشنایان به فروش رساند. با استفاده از امکانات کتابخانه و با همکاری کاربر کارآفرین دوره های آموزشی برای آموزش مهارت به سایر کاربران در کتابخانه تشکیل شد و سایر کاربران شرکت کننده در دوره های آموزشی با مهارت نمد دوزی آشنا شدند. تجربه کتابخانه ی عمومی در ترویج و توسعه کارآفرینی نشان داد که کتابخانه های عمومی می توانند کمک بزرگی به کاربران برای یادگیری مهارت و کارآفرینی داشته باشند.
کلید واژگان :کارآفرینی،کتابخانه عمومی، خدمات آموزشی، کاربران
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148359921650061
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نهمین همایش ملی ادکا تحت عنوان ساختارهای نوین شغلی
- برگزار کنندگان : دانشگاه علامه طباطبایی و ادکا (اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا))
- تاریخ ثبت : 1395/10/16 10:23:36
- ثبت کننده : معصومه مسلمی
- تعداد بازدید : 309
- تعداد فروش : 0