هدف از این پژوهش ، بررسی چگونگی توزیع دانش آموزان دو استان منتخب اردبیل و ایلام در سطح متوسطه ی دوره دوم با استفاده از اطلاعات کمی و کیفی می باشد. ابزار استفاده برای تحلیل داده ها ، نرم افزار Excel 2013 بوده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش کتابخانه ای و دیدگاه صاحب نظران و مبانی نظری تحول بنيادين در نظام تعليم وتربيت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ايران استفاده شده است . در این پژوهش سعی بر این بوده که از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته دانش آموزان دوره دوم متوسطه از جمله علاقه ، استعداد ، مهارت و زمینه ی درسی و تحصیلی ، روحیه ، شرایط اجتماعی ، بازار کار و راهنمایی و مشاوره تحصیلی سخن به میان آورده و درباره نقش و میزان تاثیرگذاری هر کدام بحث شود . در پایان نیز به راهکار های تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به بازارکار ، حمایت مسئولین از مشاغل سایر رشته ها و آگاهی بخشی به والدین برای توسعه متوازن رشته های تحصیلی در استان ها اشاره شده است.
کلید واژگان :انتخاب رشته ، دانش آموز ، توسعه متوازن
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148393751840260
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش ملی تحول آفرینی در آموزش و پرورش ( با محوریت سند تحول بنیادین )
- برگزار کنندگان : وزارت آموزش و پرورش
- تاریخ ثبت : 1395/10/20 08:21:58
- ثبت کننده : میلاد پوربخشی ریک
- تعداد بازدید : 235
- تعداد فروش : 0