چکیده :

آموزش کارآفرینی فرایندی نظام مند، آگاهانه و هدف گرا است که طی آن افراد غیر کارآفرین ولی دارای توان بالقوه به صورتی خلاق تربیت می شوند. همچنین آموزش کارآفرینی را می توان از عوامل اصلی توسعه ی قابلیت های ایجاد ارزش اقتصادی دانست. آموزش کارآفرینی ابزار کارآمدی برای دولت ها و دانشگاه ها برای توسعه ی اقتصاد دانش محور است. آنچه در این دوره ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اهداف آموزشی، مناسب بودن محتوای دوره های آموزشی، کارآفرینانه بودن شیوه های تدریس، ایجاد و گسترش مفهوم و فرهنگ کارآفرینی در محیط دانشگاه، ایجاد تحرک برای توسعه اقتصادی، ترغیب دانشگا هها به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش کارآفرینی، گسترش پژوهش ها در خصوص کارآفرینی و کارآفرینان، حمایت های اطلاعاتی، مشاوره ای و مالی لازم به منظور راه اندازی فعالیت های کارآفرینانه از سوی دانشجویان و دانش آموختگان، توجه به ترکیب اعضای برگزارکننده دوره ها و فعالیتهای آموزشی کارآفرینی، اثربخشی دوره های کارآفرینی، تطبیق و هماهنگی دوره های آموزشی و تسهیل شرایط كارآفرینی و ارائه راهكار های آن موارد یاد شده با یکدیگر به منظور تربیت دانش آموختگان کارآفرین است. متأسفانه نظام آموزش عالی ایران نتوانسته خود را با اقدامات ذكر شده انطباق دهد كه البته در این راه موانع و مشكلاتی وجود دارد كه با برطرف شدن آنها دانشگاه های ما كارآفرین خواهند شد. به این منظور در اين مقاله به بررسي آموزش كارآفريني پرداخته و سعي خواهيم كرد نقش آن را در ايجاد يك دانشگاه كارآفرين تبيين كنيم.

کلید واژگان :

کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، آموزش عالی، موانع، راهكار ها.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک