چکیده :

در دنيای رقابتی امروز سازمانها و شركتها برای ادامه حيات خود نيازمند بروزرسانی روشهای توليد محصولات ، خدمات ، كاركردهای مختلف خود هستند. سازمانها با اين هدف در تلاش هستند هزينه های خود را كاهش دهند ، كيفيت را افزايش داده ، رضايت مشتريان را بالا برده و سهم مناسبی از بازار را برای خود بدست آورند. يكی از روشهایی‌ كه در اين راستا مورد استفاده و توجه سازمانها در سرتاسر جهان قرار گرفته و نتايج قابل توجهی حاصل شده مهندسی ارزش می باشد. به طور كلی مهندسی ارزش روشی است كه در آن از تكنيكهای گوناگون جهت رسيدن به وضعيت بهتر استفاده می شود . معمولا در سازمانها تاكيد زيادی روی كاهش هزينه ها وجود دارد كه گاهی مهندسی ارزش را هم صرفاً كاهش هزينه ها در نظر می گيرند در حالی كه مهندسی ارزش در جهت بروزرسانی فعاليتهای سازمان موارد بيشتری را در نظر می گيرد. معمولاً خلاقيت كليد دست يابی به روش هايي است كه ما را در رسيدن به اهداف مورد نظر ياري مي كند.به عبارت ديگر تكنيك های خلاقيت كمك می كند كه اهداف مورد انتظار از مهندسی ارزش برآورده گردد.

کلید واژگان :

مهندسی ارزش، برنامه ريزی ارزش، خلاقيت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک