چکیده :

در عصر حاضر با وجود تغییرات شدید محیطی،رقابت بین سازمان ها، گسترش و تنوع خواسته های ذینفعان و سازمان و بسیاری عوامل دیگر ,عمده ترین سرمایه سازمان ها دانشی است که به آن دسترسی دارند .از انجا که مدیریت دانش فرایندی است که بکارگیری آن منجر به رشد خلاقیت، نوآوری و بالندگی سازمان می گردد, ظهور فرهنگ نوآوری در درون سازمان نه تنها سبب کسب مزیت رقابتی در بین رقبا می گردد بلکه به عنوان یکی از ضروری ترین عوامل در جهت ارتقای عملکرد سازمان شناخته شده است ،توجه به نوآوری و توسعه ی آن در سازمان نه تنها باعث می شود که افراد از کار خود احساس رضایت بیشتری کنند، بلکه در پیشبرد اهداف سازمان و افزایش بهره وری و رسیدن به موفقیت های بزرگ سهم عمده ای دارد .در همین راستا پیاده سازی مدیریت دانش در فرایندهای مدیریت نوآوری به عنوان یک نیاز استراتژیک همواره مورد تاکید تمامی سازمان ها و صاحبنظران عرصه های مختلف جامعه قرار دارد.در این پژوهش, محقق بر آن است تابا تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و بررسی جامع تحقیقات انجام شده ، ضمن تشریح مدیریت دانش، به بررسی مفهوم دانش سازمانی به عنوان عامل موثر بر نوآوری بپردازد .نتایج این تحقیق حاکی از آن است که سازمان ها از طریق پیاده سازی موثر مدیریت دانش ، نه تنها موجبات خلق، تحکیم و توسعه نوآوری دردرون سازمان را فراهم می نمایند بلکه در نهایت سبب ایجاد تحولات اساسی در سازمان ها نیز می شوند

کلید واژگان :

:مدیریت دانش، نوآوری، مدیریت نوآوری، دانش سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک