چکیده :

مفاهیم خویش و هویت با حجم انبوهی از مطالعات همراه بوده که در ادبیات از موضوعات رایج بوده اند. همچنین رابطه این مفاهیم با زبان نیز در تحقیقات بی‌شماری مطرح شده است. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین درک هویت و دستیابی به آن می‌باشد. به ویژه در ارتباط با موضوعات درسی مختلف این تحقیق به بررسی این نیاز پرداخته و آموزش ویادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی و آموزش و یادگیری ریاضیات در بلغارستان، آلمان، هلند و اسپانیا را با هم مقایسه کرده است. روش تحقیق کمی،کیفی بوده و شرکت¬کنندگان در این مطالعه 4151 دانش¬آموز بودند که پرسشنامه آنلاین در خصوص ادراک هویتی در یادگیری انگلیسی را پر کردند و هفته بعد از آن پرسشنامه دومی را در خصوص یادگیری ریاضیات پر نمودند. همچنین 161 معلم انگلیسی و 97 معلم ریاضی هم در این گروه حضور داشتند. این مقاله برخی یافته¬های کلیدی را مطرح نموده و شواهدی را در خصوص استنباطهای هویتی و موفقیتهای یادگیرندگان و اسنباطهای معلمان ارائه می‌دهد. بحثی هم راجع به اهمیت ایجاد محیط یادگیری و آموزش شخصی خواهیم داشت و در پایان پیشنهادهایی در مورد چگونگی دست¬یابی مطرح خواهد گشت..

کلید واژگان :

هویت، آموزش، یادگیری، انگلیسی، ریاضی، کشورهای اروپایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک