تحقیقات درکشورهایی که در استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش از ما پیشتازتر بوده اند نشان داده است که خود آموزی از طریق رسانه در زمینه ی مهارت های اولیه می تواند عملکرد دانش¬آموزان را در¬کلاس بهبود ببخشد. پژوهش حاضر سعی دارد تا با مورد توجه قرار دادن تکنولوژی های جدیداطلاعاتی به تأثیرآنها برمحتوای درسی بپردازد.روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و از ابزار و شیوه ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است. یکپارچه سازی فناوری اطلاعات وارتباطات همراه با آموزش ،در پایه های اولیه بهتر است زیرا معلمین بر توسعه ی مهارت های اولیه تاکید دارند. نتایج پژوهش نشان داد که با استفاده از محتواي چندرسانهاي طيف وسيعتري از حواس دانشآموزان در فرآيند ياددهي - يادگيري درگير شده و فرآيند یادگیری عمیق تر ميشود بر همین اساس بهتر است که آموزش ازاین طریق از مقطع ابتدایی آغاز گردد به طوری که کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات در برنامه درسی همه سطوح آموزشی در هم تنیده شده وکارگاه های فناوری آموزشی و اطلاعات با اتصال به شبکه های جهانی درکلیه ی مدارس ایجاد گردد.
کلید واژگان :آموزش، کامپیوتر، معلم، دانش آموز، محتوای درسی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148519016497637
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش ملی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت، بهمن ۹۴
- برگزار کنندگان : اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
- تاریخ ثبت : 1395/11/04 20:19:24
- ثبت کننده : محمد کرمی
- تعداد بازدید : 202
- تعداد فروش : 0