فناوري اطلاعات در دهه آخر قرن بیستم مبتنی بر توسعه عملی زمینههاي فناوري در آزمایشگاههاي پژوهشی و دانشگاهها بوده و در آغاز هزاره جدید، به نحوي گسترده راهکارهاي عملی خود را در یادگیري الکترونیکی جستجو کرده و این امر بهمرورزمان ساختار دانشگاهها و سازمانها را تحت تأثیر قرار داده است. بر این اساس محققان و دانشمندان بسیاري درصدد ارائه تکنیکهاي نوینی جهت افزایش میزان یادگیري در آموزش الکترونیکی هستند. این مقاله، بعد از شناخت راهبردهاي یادگیري که بهکارگیري آنها ملاك موفقیت تحصیلی دانشجویان دورههاي الکترونیکی است، به بررسی تأثیر تمرینات ورزشی بر افزایش میزان راهبردهاي یادگیري فراگیران در آموزش الکترونیکی خواهد پرداخت. جامعه آماري پژوهش را 100 نفر از دانشجویانی که در دورههاي الکترونیکی مشغول به تحصیل هستند، تشکیل میدهند. نتایج بهدست آمده از این پژوهش نشان میدهند که تمرینات ورزشی منتخب بر مؤلفههاي راهبردهاي یادگیري تأثیرگذار هستند. بنابراین یکی از روشهایی که میتواند در دورههاي آموزش از راه دور به شیوه کارآمدي مورد استفاده قرار گیرد و ضمن آموزش سبب افزایش میزان راهبردهاي یادگیري در یادگیرندگان راه دور در ضمن فرآیند آموزش و یادگیري شود، بهکارگیري تمرینات ورزشی است و پیشنهاد میشود در تهیه محتواهاي آموزشی به تمرینات ورزشی و گنجاندن آن در برنامه توجه خاصی مبذول گردد.
کلید واژگان :یادگیري الکترونیکی، راهبردهاي یادگیري، تمرینات ورزشی منتخب.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148558912153508
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی علوم ورزشی و تربیت بدنی ایران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین، 26-27 مهر94
- برگزار کنندگان : انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین
- تاریخ ثبت : 1395/11/09 11:08:41
- ثبت کننده : مریم حق شناس
- تعداد بازدید : 228
- تعداد فروش : 0