امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات ، ماهواره، اینترنت و خطوط هوایی به راحتی می توان تصمیم گیری کرد و مقصد را تعیین نمود. از طرف دیگر نگرش ها نیز تغییر کرده و سفر صرفاً به خاطر گذراندن اوقات فراغت نیست. در عصر حاضر تکنولوژی و تبعات آن به نگرش مردم، باعث شده که در بعضی از کشورها به عنوان صنعت اول شناخته شود. در هر یک از دوره های زندگی ، انسان ها با شرایط جسمانی – اجتماعی خاصی روبرو هستند که تغییرات اساسی در انگیزه نیازها و رفتارهای فراغتی آنان به وجود می آورد. بدیهی است که در تمام دوره های زندگی کمابیش تفاوت هایی میان انسان ها دیده می شود که در رفتارهای مربوط به فراغت و تفریح نیز بازتاب می یابد. از طرف دیگر برخی از گروه های خاص اجتماعی مثل معلولین، به فضا و شرایط خاص نیاز دارند. اطلاعات پیش از سفر ، تفسیر در محل ، بازاریابی اجتماعی ، تشکیلات مناسب ، ایجاد فرصت های زیاد برای تماس های فرهنگی می تواند راه های جلوگیری از اثرات منفی فرهنگی اجتماعی گردشگری باشد . لذا آشنایی با فرهنگ جوامع به منظور نهادینه سازی و به دنبال آن ، فرهنگ غذا خوردن ملل یکی از ارکان مهم گردشگری برای جهانگردان ایرانی می باشد.
کلید واژگان :گردشگری ، فرهنگ ، غذا خوردن ، فرانسه ، چین، انگلیس، هلند ، آداب و رسوم .
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148579310543993
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش بین المللی گردشگری ایران و نمایشگاه صنایع وابسته.
- برگزار کنندگان : سیویلیکا. پایگاه استنادی علوم جهان اسلام .توسعه گردشگری استان مازندران.یونسکو.سازمان میراث فرهنگی و دیگر دانشگاه های ایران
- تاریخ ثبت : 1395/11/11 19:48:25
- ثبت کننده : الهه غریب زاده
- تعداد بازدید : 182
- تعداد فروش : 0