هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط اختلالات رفتاری و هوش هیجانی در میان دانش آموزان است . هوش هیجانی معرف توانایی شخص در مواجهه و انطباق با فشارهای روانی می باشد . روش ، در این مطالعه 420 دانش آموز مقطع راهنمایی به صورت تصادفی انتخاب شدند . داده ها به وسیله آماره همبستگی و رگروسیون چند گانه تجزیه و تحلیل شد . یافته ها بین اختلالات رفتاری با هوش هیجانی کل و مولفه های آن یعنی تنظیم هیجان، بیان و ارزیابی هیجان و بهره گیری از هیجان ارتباط منفی معنادار یافت شد .همچنین مشخص شد که از بین مولفه های هوش هیجانی تنظیم هیجانات (Beta =0/293 . P > 0/000) توانایی پیش بینی معنادار اختلالات رفتاری رادارند بحث ارتباط مشاهده بین اختلالات رفتاری و هوش هیجانی به ویژه برای روانشناسان که در زمینه پیشگیری و درمان اختلالات رفتاری فعالیت می کنند . تلویحات مهمی در بر دارد . از آن جمله لزوم بکارگیری روش های ارتقای هوش هیجانی در مدل های ارائه شده برای پیشگیری و درمان اختلالات رفتاری را می توان نام برد . کلیدواژهها:
کلید واژگان :اختلالات رفتاری، هوش هیجانی، مولفه های هوش هیجانی، مقطع راهنمایی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148615520772069
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : محل انتشار: اولین کنگره ملی تفکر و پژوهش دینی کد COI مقاله: CONFIR01_372
- برگزار کنندگان : اولین کنگره ملی تفکر و پژوهش دینی، قم، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران،
- تاریخ ثبت : 1395/11/16 00:23:27
- ثبت کننده : سید سعید موسوی
- تعداد بازدید : 207
- تعداد فروش : 0