پژوهش حاضر به منظور بررسي وضعیت خلاقیت مدیران برای تبدیل شدن به مدارس یادگیرنده درمدارس انجام شده است.روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است ، جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه شهر اراک در سال تحصیلی 93-92 است که براساس جدول کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي نسبي 144 مدیر انتخاب شدند.ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامۀ خلاقیت با 29 سئوال و ضریب پایایی این پرسشنامه با استفاده از فرمول کرونباخ 77 % به دست آمد. داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی(فراوانی ، درصد ، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون t تک گروهی و آزمون t برای گروه های مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد كه وضعيت خلاقيت مدیران مدارس بالاتر از حد متوسط قرار دارد، بین ویژگی جنسیت و خلاقیت مدیران تفاوت معنادار مشاهده شد؛ به این صورت که خلاقیت مدیران زن بیشتر از مدیران مرد بود، اما بین دوره تحصیلی خدمتی و میزان خلاقیت مدیران تفاوت معنادار دیده نشد؛ به عبارتی مدیران دورۀ راهنمایی و متوسطه مورد مطالعه از نظر میزان خلاقیت در سطح یکسانی قرار داشتند. در پایان هم براساس نتایج تحقیق حاضر پیشنهادهای کاریردی در سه قسمت مجزا به مدیران مدارس، مسئولان نظام آموزش و پرورش و پژوهشگران آتی ارائه گردیده است.
کلید واژگان :خلاقیت، سازمان یادگیرنده، مدارس یادگیرنده ، مدیران.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک