بدون تردید عصر حاضر را میتوان از اعصاری دانست که از جهات گوناگون با سایر دورهها متفاوت است. در عصر صنعت، بهای تمام شده داراییها، کارخانجات و تجهیزات و مواد خام به عنوان عوامل اصلی موفقیت به شمار میرفتند. حرکت اقتصاد صنعتی به سوی اقتصاد دانشمحور و کمرنگ شدن سرمایههای فیزیکی و مادی و اهمیت یافتن سرمایههای غیرمادی چون سرمایههای انسانی، دانشی، فکری و اجتماعی از جمله ویژگیهای مهم این عصر است که بیش از سایر ویژگیها توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است. در جامعه فراصنعتي امروز، تنها سازمانهایی قادر به ادامه فعالیت می باشند که یادگیری را به عنوان یک ارزش در تمامی فعالیت های خود وارد نموده باند. از آنجا كه صرفا قسمتي از دانش به وسيله سازمان و مابقي به وسيله افراد دروني مي شود، لذا نظارت و كنترل بر فعاليت هاي دانشي بر خلاف فعاليت هاي توليدي دشوار است. شركت ملي صنايع پتروشيمي به مثابه ساير سازمانها در پرورش و اداره دانش با چالش هاي بيشماري مواجه مي باشد. در اين مقاله تاثیر انواع هوش بر یادگیری سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد. براي گردآوري داده ها بر پایه مدل یادگیری-تعمیق مشتمل بر هفت مولفه یادگیری از طریق عمل، شبیه سازی، مقاله نویسی، مربی گری، پرورش توانمندیهای ساخت و انتقال دانش، تصمیم گیری بر پایه مدلسازی و تعمیق یادگیری با استفاده از سبکهای یادگیری شناختی، از پرسشنامه اي با 68 گويه استفاده شد. كاركنان شاغل در واحدهاي برنامه ريزي و اطلاعات مديريت، تحقيق و توسعه، مهندسي عمومي و مهندسي فرآيند به عنوان كاركنان دانشي تعيين و نظريات ايشان در خصوص سازوكارهاي رويكرد يادگيري-تعميق و همچنين انواع هوش اخذ گرديد. دستاورد این پژوهش، تعیین چگونگی استفاده از ویژگیهای ذهنی بالاخص انواع هوش برای تسهیل یادگیری در سازمانهای یادگیرنده می باشد.
کلید واژگان :مديريت دانش، دانش ضمني، دانش سازماني، مدل يادگيري-تعميق، انواع هوش
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک