چکیده :

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین عدالت آموزشی و اخلاق تحصیلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان آبدانان پرداخته است. روش مطالعه توصیفی و از نوع همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه جامع علمی-کاربردی شهرستان آبدانان که در سال تحصیلی 1395-1394 مشغول به تحصیلی بودند (N=970). حجم نمونه این پژوهش شامل 275 دانشجو (145 دانشجوی دختر و 130 دانشجو پسر) که بر اساس جدول مورگان و به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شده¬اند. برای گردآوری داده¬ها از پرسشنامه‌های اخلاق تحصیلی گل¬پرور (1389)، پرسشنامة تقلب تحصیلی آندرمن و همکاران (1998) و پرسشنامه عدالت آموزشی گل پرور (1389) استفاده شده است. داده¬ها از طریق آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین اخلاق تحصیلی و تقلب تحصیلی رابطه منفی و معنی¬داری وجود دارد و همچنین بین عدالت تحصیلی و تقلب تحصیلی رابطه منفی و معنی¬داری وجود دارد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان می¬دهد که متغیر عدالت آموزشی و اخلاق تحصیلی قادر به پیش بینی متغیر تقلب تحصیلی می‌باشند. از دیگر نتایج پژوهش این بود که میزان تقلب تحصیلی در دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر است

کلید واژگان :

عدالت آموزشی، اخلاق تحصیلی، تقلب تحصیلی، دانشجویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک