چکیده :

تحقیق حاضر به ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش در بین دانشجویان دانشگاه آزاد می پردازد. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماري شامل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا به تعداد 1020 نفر می باشد با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 429 نفر استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ 0.88 بدست آمده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش آماری توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین،‌ انحراف معیار و آمار استنباطی آزمونtest - با استفاده از نرم افزارspss استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل تحقیق با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون نشان داد کلیه فرضیه های تحقیق مورد تائید قرار گرفته است.

کلید واژگان :

ارزیابی، تدریس اثربخش، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک